Endelig har jeg fått somlet meg til å sette pc`en i et annet rom en der jeg har tastatur og skjerm. PC`en min bråker som bare det 😀
Trengte 10 meter skjermkabel og fant en billig en hos MPX.no. men jeg har havnet på en fra Clas Ohlson fordi kabelen fra MPX.no var av utrolig dårlig kvalitet. Den var ubrukbar rett og slett. Og når jeg spør kundeservice hva jeg skal gjøre så svarer de (etter to supportpurringer) at jeg skal sende kabelen tilbake og kjøpe en som er skjermet. Det er bare det at den jeg kjøpte er, ifølge annonsen dobbelt skjermet.
Klikk på linken for å se kabelen:
Link til kabelen
Nå har jeg spurt hva jeg skal kjøpe i og med at den jeg kjøpte allerede er dobbelt skjermet. Vel, nå gidder de ikke svare på support, har purret igjen. Stakkars MPX.no som må svare på slike vanskelige supporthenvendelser 😀
Og jeg må betale returfrakt på en kabel som er så dårlig at den ikke kan brukes, vel, jeg overlever nok det.
Vi kan vel trygt konkludere med at MPX.no ikke er verdt et besøk. Hold dere unna mpx hvis dere vil ha kvalitetsvarer og god kundeservice.
Standard VGA Skjermkabel 10 m – HD15/M – HD15/M
Hørtes totalt ukjent ut. Personlig har jeg bare gode erfaringer med MPX å jeg har gjort flere kjøp hos de. Ikke bare tilbyr de god kvalitet, men også god service.
For meg så høres det mer ut som du var unntaket for hva som ellers er en ganske grei plass å gjøre handel med.
At man får dårlig kvalitet på varen. At man må purre fire ganger på kundeservice? Og når man får svar så er det ikke svar på det man spør om. Tror ikke det er tilfeldigheter nei.
Jeg har bare positive erfaringer. Synes det er veldig trist at du sverter selsakpet på grunnlag av en liten erfaring som dette. Det er bare snakk om én feil.
Hvis du hadde hatt større grunnlag, skulle jeg skjønt det, men nå sverter du et selskap helt uten grunn 🙁
nakkeskudd – nu tar du av. MPX.no har eg handla hos ihvertfall 20 ganga, og eg har ikkje opplevd noko negativt. Ein gong har eg måtte sende tilbake ein del, og kundeservice har vært eksemplarisk kva angår support og hjelp. Inga frakt måtte eg betala, og ny vare vart sende med ein gong etter at eg sende den dårlege varen tilbake.
MPX.no er bra!
MPX har da alltid vært ryddig mot meg, og det virker som det er litt storm i vannglass. Saken din er sannsynligvis satt over til en person som kan området, og skal bedømme saken. Hvis denne personen f.eks er på ferie eller er sykemeldt kan det som hender deg skje, så ikke vær så kjapp med konklusjoner. En sak har alltid minst to sider, og når du delere den med internett får den gjerne enda fler 🙂
Testet du varen innen 14. dager så har du jo uansett full angrerett.
Annet enn det er det jo bare å si at den ikke fungerer når du åpner en RMA og lar de gutta ta saken.
Nå tror du vel at jeg jobber for MPX siden jeg forvarer dem, men det gjør jeg ikke. Er bare at jeg har litt erfaring med lignende saker siden jeg har røtter i bransjen.
Hvorfor bruker du ikke bare angretten eller reklamasjonsretten?
Jeg ha sendt kabelen tilbake til mpx selvfølgelig, koster meg 75 kr å få refundert 195 kr for den dårlige kabelen.
Jeg hadde ikke skrevet denne posten hvis jeg er den eneste som klager.
http://mac1.no/forum/viewtopic.php?f=152&t=181918
http://www.vgb.no/6900/perma/153941/
Sverter jeg mpx ved å fortelle om hva som skjedde meg? Skal man ikke fortelle om slikt?
all reklame er god reklame? hehe
Du har full rett i å klage, men det du gjør her er desverre et skrekkeksempel på klaging. Du kunne like gjerne koblet inn forbrukerområdet og hele greiene? ikke sant?
Hvordan henviste du deg i mailene? la meg gjette, du ble sintere og sintere for hver mail? for å så kanskje bli usaklig?
Det skjer ofte da at folk ikke hjelper deg like flittigt som en som presenterer problemet steg for steg og spør fint om hjelp.
Men det du gjør her er å bringe mye negativt mot MPX som jeg personlig bare har hatt gode erfaringer med. Selvfølgelig er du ikke den eneste som har klagd, men ikke alle kan være like heldige alltid desverre. Skriver du om hvor god service du får om du får god service en plass også? Eller bringer du alltid kun negative ting?
Du sverter vel ikke MPX, men er dette noe som har skjedd flere ganger? Og en kabel til 200 kroner? er det noe å hisse seg sånt opp over? Seriøst, finn noe annet å klag på. Du er nesten lik de gamle damene jeg ser på butikken som klager over 4,50,- på en tilbudsvare.
Hei nattbarn.
På seg selv kjenner man andre. Hørt det ordtaket før?
Niks jeg ble ikke sintere i hver mail, har sendt orginalmailen som purring.
Sjekk forrige post på denne bloggen om du lurer på om jeg skryter av noen.
Pengene spiller ingen rolle. Men MPX.no`s amatørsupport spiller noen rolle + at de ikke gidder å svare + at de selger skrap.
Synes det dårlig at du dømmer MPX utifra dette ene kjøpet som gikk dårlig. Har selv handlet flere ganger på MPX.no og har absolutt INGEN dårlige erfaringer derfra, bare gode faktisk.
Du har helt rett nakkeskudd, på seg selv kjenner man andre.
I noen tilfeller kjenner man i midlertid ganske få andre, spesielt hvis man reagerer litt forskjellig fra folk flest.
Jeg sier ikke at dette gjelder din reaksjon på opplevelsen din hos MPX. Det er bare et lite «heads up» om at man ikke nødvendigvis er i godt selskap med mange andres lignende erfaringer med begrunnelsen «på seg selv kjenner man andre».
Det beste hadde kanskje vært å presentere mange kunders dårlige erfaring med MPX i innlegget, og så legge til sin egen dårlige erfaring til slutt. Da hadde kanskje innlegget hatt langt mer tyngde og troverdighet blant kritikerne over her, og trolig vekket litt ettertanke heller enn en refleks-aktig respons fra flere lesere om at du må ta feil fordi deres egne erfaringer er stikk motsatt.
Uansett er det bare fint at mange av dere er fornøyd.
La oss håpe at ikke MPX får like mye misfornøyde kunder som Komplett nå som de er kjøpt opp av Komplett.
Høres ut som en engangs-forseelse.. og jeg leste bare de to første linjene.
@nattbarn: Det går faktisk an å purre på en normal måte, men, som sagt, på seg selv kjenner man andre. Og at du klarer å sammenligne 4,5 og 200, den var god; hvor stor er forskjellen, tror du? La oss si det var en bil, og kjerringene hadde klaget på en forskjell på 450 kr; ville du så ha sagt at de 20 000, det er da ingenting å klage over?
Må man ikke fortelle om sine dårlige erfaringer lenger heller? Folk forteller faktisk om gd service også, men den teller ikke, for da er alt som det skal være: Når den er dårlig, er det noe som er galt.
Skriver avisen om alle fødslene som gikk greit? Om alle som fikk pensjonen sin til tiden? Om alle som ikke satt i et fly som styrtet?
@Bobby: Det er urettferdig at du kun dømmer MPX på de gode kjøpene som gikk bra.
Jobber du for Elkjøp? Expert? Virker som om du er ute etter å sverte MPX uten å ha noen god grunn, er vi litt sinte idag kanskje?
Løsning: Du holder kjeft og slutter å handle på mpx.no, dermed slipper du den «dårlige kundeservicen»..og de er sikkert bare glad til for å slippe deg.
Hmm.. dette høres velidig ut som da jeg kjøpte laptop fra dem. s-video funket ikke, å den ble så varm at den ødela stuebordet (bordplata ble 60 grader, intern temp var 90)
Etter mye om og men fikk jeg sendt i retur for reprasjon, tre uker etterpå fikk jeg maskinen tilbake med at alt var «sjekket ok» og ei regning på 250 kr. Fortsatt varm som faen, fortsatt ingen s-video som funka….
«Hei
Vårt svar står ved lag. Om du ønsker å gå videre med saken må du ta saken videre med forbrukerrådet.
Med Vennlig Hilsen
Kundesenteret»
Uansett er det jo litt merkelig å ta MPX for dette. Det blir som å boikotte RIMI fordi de solgte deg en Cola med en avkappet finger i. Ikke drep budbringeren, mener nå jeg.
helt enig at MPX er dritt dårlige på kundebehandling. har mailet med dem i hele dag. de er rett og slett uhøflige!!!
Jeg har handlet mye på Mpx, og bare vært fornøyd. Har hatt en retur, og det fungerte smidig. Returen var dog ikke Mpx sin feil da jeg angret et kjøp av mobiltelefon.
Oppfordrer at man tester selv, og gjør opp sin egen mening.
Mpx må vel være en av nettbutikkene med best service. Har kun opplevd topp service og hurtig tilbakemelding. Mpx kan trygt anbefales.
Servicen du får på MPX er rett og slett dritt. De fraskriver seg etthvert ansvar når det er feil på produktene.
HOLD DERE UNNA MPX.no! Har en 3 mnd gammel mobiltelefon (til kr 5000). Skjermen streika. Sendte den til reperasjon. Verkstedet mener dette bør gå på garantien, men produsenten nekter. Til tross for at en kan lese på flere forum på nettet at andre har fått denne feilen rettet. MPX.no velger heller ikke å høre på sitt eget verksted og nekter å dekke skaden. Dette til tross for at de har forbrukerrådet mot seg. I over en måned har jeg prøvd å få svar på hvorfor de ikke vil dekke skaden, men de unngår å svare. Får håpe forbrukerrådet ordner opp nå. Skuffende MPX.
Opplevde akkurat det samme som Roger V. ovenfor her gjorde..desverre:(
Dette er så inni det blå kjent. vi kjøpte en SE klokke hos de, men den passet ikke til gubben og dermed måtte vi sende den i retur. Det varte og rakk før man fikk beskjed om at de ikke godtok denne returen PGA at klokka er skadet i skjerm og har masse riper. Dette er så typisk sånne store firmaer som tror de kan gjøre hva de vil med kundene!!!!
Så nå er jeg på tur til forbrukerkontoret med saken og tv2 hjelper deg! for dette finner jeg meg ikke i. Hvem er det som sender i retur en ødelagt vare hvis man visste at det var en SELV som hadde gjort det!!!
Jeg blir bare så eitrende forbanna over at det er bare «enkelte» som skal få gjennomgå for deres herjinger!
Helt enig med flere her! kjøpte en PC fra MPX.no i desember 2008 som var ødelagt ved levering. Jeg sendte den inn, og etter mye purring fik jeg beskjed om at det er min egen feil. Fordi det er ord mot ord, har forbrukertvistutvalget nå henlagt saken!