Det advares i FBI mot parkeringsselskapet Smartsecurity AS eller Smart Security AS som de også kaller seg. Vedkommende person som sto frem i FBI med falskt parkeringsgebyr ble regelrett svindet av nevnte parkeringsselskap. Bildebevisene Smart Security brukte mot henne var også manipulerte av ansatte i firmaet. Det er meget sannsynlig at NRK og FBI har rett i dene saken. Det er faktisk bortimot usannsynlig at de tar feil.
Smartsecurity avsløres i dette programmet som røvere og svindlere og seriøse firmaer bør ikke innlate seg med slike parkeringsfirmaer. Det finnes nok av parkeringsfirmaer i Norge som driver rederlig og velger man en av de så slipper man å få dårlig rykte pga at parkeringsfirmaet man bruker er uærlig. Det nevnte firmaet er ikke engang medlem i Parkeringsklagenemda. Sjekk lista deres hvis du skal velge parkeringsselskap, bruk et seriøst firma.
Smart Security sier på hjemmesiden sin at «Vi har kvalitet og fleksibilitet som varemerke». Det er ikke sant lenger. Etter at de var på FBI så er varemerket deres at de ikke eier kvalitetsbegreper. Og det er neppe eneste gangen de med overlegg har lurt intetanende bilister.
For den som vil snakke med dem anbefales det å ta med skjult kamera, av f.eks. denne typen, slik at man får tatt opp det som sies. Ellers blir det bare ord mot ord. Heldig vis driver de bare i Oslo, byer som Drammen, Horten, Tønsberg, Kongsberg, Lillestrøm og omliggende byer slipper dette firmaet.
Torshov Bilrekvisita på Sandaker har hyret Smart Security til å passe på at kun kunder til butikken parkerer på P-plassene deres. Rutinene til Smart Security for å utføre denne sjekken er ikke bra nok. Resultatet er at de har ilagt gebyr på feil grunnlag. Å prøve å få dem til å innse at de har gjort feil er nyttesløst. På sikt vil nok Smart Security gå av med døden pga deres useriøsitet. Torshov Bilrekvisita bør finne seriøse samarbeidspartnere i fremtiden. Inntil da, anbefales det å besøke en annen bilrekvisitabutikk.
Akkurat det med å gi bot selv om tiden ikke er ute, har også jeg opplevd. Heldigvis hadde jeg vitne så den gikk ikke selv om de prøvde seg. De har også en annen gang forsøkt å gi meg «en ulovelig bot» da de hevdet at jeg stod ulovelig parkert, da kontaktet jeg formannen i borettslaget som ordnet opp med dem. Jeg anser Smart Security å være en kvise på samfunnets rumpe, snyltere…ikke gi dere folkens når det gjelder disse useriøse banditt-aktørene, de vet at mange mennesker bare betaler for de orker ikke kampen og dermed tjener de godt…en inntekt på over 13 millioner i fjor…ellers skaff vitner, ta bilder, diskuter og argumenter la dem bruke så mye penger og tid som mulig og vit at en inkasso kan koste også for et selskap…jeg har drevet firma i en beslektet bransje og måtte la en del saker gå til inkasso. Selv om sakene var dokumentert og i mitt tilfelle signert av kunden, endte ca 30% av sakene med at inkassobyrået ikke kom noen vei til slutt. Bot og salær til parkeringsselskap kommer fort opp i noe tusen, og i mitt tilfelle representerte salærene jeg betalte til en av de største inkassobyråene i Norge ca 40% prosent av totalsummen. Av 3000 blir det jo 12-1500 kr. Resultat: Mitt firma måttte betale denne summen i omkostninger og salær til inkasso byrået. Denne info vet Smart Security og det er alltid en risiko for dem å sende en sak til inkasso. De vet at all den tid de må kaste bort på inkasso, eventuell tid i rettsak kunne vært brukt til å skrive boter å tjene penger. De vet at de ville ha tjent mye mer på å skrive boter enn å kaste bort tiden på inkasso og rettsaker og salær til inkassobyråer.
hei
Ser at det skrives her om vitner, og jeg var utsatt for det samme. Besøkte en venn ei helg som bor i et borettslag. Man har lov til å stå…tror det var 3 døgn på gjesteparkeringen. Jeg hadde stått noe over 2 dager da jeg fikk bot. Jeg klagde og sa at jeg hadde vitner som kunne bekrefte når jeg parkerte der, men da hørte jeg ikke mer. Det er jo lov å prøve seg, men jeg er enig med forrige innlegg, det er nok mye penger som de får inn som de aldri skulle hatt, bare fordi folk ikke orker å krangle, de bare betaler…ja.ja..
Smart Security er ikke en gang medlem av parkeringsklagenemda. Det er vel en grunn for det, for det er visse etisk retningslinjer du der må si deg enig i å følge. Slik Smart Security flere plasser beskrives av de som har vært bort i dem, så er det vel sannsynlig at de IKKE FIKK VÆRE MED i klagenemda som andre seriøse aktører….så som Aker P-drift. Europark m.f
hilsen
Pål
Fikk bot i posten idag.
Kan bevise at jeg ikke var i Oslo på tidspungtet.
Er dette vanlig hos dette parkeringsselskapet? At de skriver ut bøter til forskjellige bilnummer?
Bare spør.
De har klart det store kunststykket å gi meg bot på en bil som jeg selv har parkert på min egen parkeringspalss i borettslaget der jeg bor. Når jeg tar kontakt med de og påpeker at dette er en bli jeg selv har parkeret på min egen P-plass en plass jeg faktisk betaler for å disponere nekter de fortsatt å slette boten.
Har også nylig hatt problemer med disse. Smart Security AS står det på min kontrollavgift og de har gitt kontrollavgift på en plass både borettslaget og trafikketaten har godkjent parkering. Lukter svindel laaang vei…
Vi sliter med det samme. Vi leier parkeringsplass utenfor blokka vår, og parkeringsbeviset vår er klistret øverst i høyre hjørne av frontrunta. Men allikevel fikk vi bot… Jeg klagde, men klagen ble avvist. De sendte også med bildene de hadde tatt av bilen, og der ser man parkeringsbeviset.. Men det hjelper tydligvis ikke. Føler meg helt hjelpesløs ovenfor disse idiotene..
Jeg har nylig fått en uberettiget bot fra Smart security og krangler med dem fortsatt. De er ren svidlere og useriøse.Da jeg klaget på den, avviste de klagen med et løgn. Da jeg dokumenterte skiltingen dems og avslørte løgnet , kom de med ny usaklig forklaring at jeg ikke er gjest i sameiet , men parkerte i gjesteparkeingen for slippe unna parkeringsbestemmelsene i det området til tross for at jeg skrev hvem jeg besøkte i sameie. Jeg kan ikke betale en bot fordi de har ilagt en bot. Jeg svarte dem at jeg ikke ønsket å høre deres fantasier og ikke ville diskutere mer med dem om saken, og at de måtte sende en forliksklage til forliksrådet. Jeg vet at jeg har en god sak og er sikker på at de nå vet at de ikke kan lure meg.
Jeg har ikke fått kontakt med dem engang etter en god del mailing. Fant etterhvert ut at det står kundeservice@smartsecurity på hjemmesiden deres, mens det i brønnøysundregisteret og på baksiden av bota står kundesenter… Tragisk
Smart Security er en familiebedrift med bla far og sønn, + en del lurvete ansatte. Disse ansatte får selvfølgelig lønn. Grunnlaget for lønna er antall bøter de skriver. Mere bøter, jo mere lønn. Og å ta noen snarveier i prosessen for å få opp lønna er en ting de spekulerer på selvfølgelig. Jeg vet godt hvem far og sønn er, har snakket med dem flere ganger personlig. Det er hyggelige mennesker, men de selger mora si hvis de kan. Desverre er penger alt som står i hodet på enkelte, og de gjør hva de kan for å skaffe seg det.
Slik «jobbing» er det vel bare folk uten utdannelse som har ? Det er jo fritt frem for alle å drive med dette. Man trenger mer utdanning for å jobbe som renholder………..
At SS driver uærlig er ikke noe nytt. De har vært i flere rettsaker, og har tapt de fleste. Her er samme firmaet http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=268311
Jeg har lest innlegene om Smart Securiy. Jeg skal bruke kvelden til å skrive klage. Jeg var på besøk i et Borettslag på Stovner på lørdag ettermiddag. Var der en times tid og parkerte på gjesteparkeringen . Da jeg kom for å kjøre hjem var bilen borte ,og der stod jeg med hunden og alle varene jeg hadde handlet inne i bilen . Jeg var jo sikker på at bilen var stjålet, og kontaktet politiet . Fikk beskjed om å møte på Sentrum Politi Stasjon , Stovner er stengt i helgene. Tok taxi og drosjesjåføren hadde hørt at der som jeg stod parkert blir bilene tauet inn hele tiden . Fikk endelig tak i et telefon nummer jeg kunne treffe noen på lørdag etter middag. Joda,bilen var tauet inn og jeg måtte betale kr 3400 for å få den ut . Jeg spurte hva jeg skulle gjøre når jeg ikke hadde så mye penger. Jo,da kunne jeg la den stå der. Og betale kr 200 i døgnet ,og da kunne saken ta over en mnd ,så hva velger du ? Er i tvil om det er lov å bruke bilen som pant ! Så nå nøyer de seg ikke med bare et gebyr på kr.700. Er det noen som kan gi meg råd om hva jeg kan gjøre i denne saken ? Føler meg helt rettsløs. Hvordan kan et borettslag inngå avtale med et selskap som dette. Mulig det er noen ansatte i selsapet som bor her. Og etter det jeg har funnet ut om inntauingssekapet RFC på Bryn så har sjefen for Smart Security aksjer der. Snakk om flotte tilstander i Parkerings Norge
For noen uker siden fikk jeg en blank bot frasmartsecurety og jeg stod på min egen plass med gyldig oblat klistret på innsiden av ruten. Jeg trodde dette bare var en dårlig spøk men nei da, nå fikk jeg inkassovarsel i posten. Skrevklage og forklarte men fikk bare en mail med vedlagt standard-brev. Jeg har kranglet med dem før og vært ettergiven men nå er det slutt på snillismen!
Kjære Liv.
Sto du på gjesteparkering til Stovner Senter eller sto du på reservert utleid plass ?? Jeg tror ikke at parkeringsselskapet borttauer uten grunn !!
Knut
Skjønner at dere er frustrerte, les skiltingen neste gang. Har jobbet hos ss før og ja de lever av bøter, men veldig mange borettslag og gårdeiere er rett og slett drit forbannet på misbruket av deres p plasser. Etter min mening burde feilpaekerte biler blitt tauet bort, så hadde folk kanskje lært. Parkeringsklagenemda er jo ikke til å stole på. Det er jo de samme som driver der som er eiere i europark og q park, sjekk liste over klager som ikke får medhold og hva slags steder de har. Herr Gleditsch er visst både bukk og havresekk. En sak i nemda koster dessuten 900 kr og behandle for p selskapet uavhengende om p selskapet får medhold eller ei. Det vil jeg kalle svindel.
Hei Knut ! Jeg stod på gjesteparkeringen i Fossumsletta Borettslag . Det stod ikke reservert på de plassene der jeg stod .Jeg hadde godtatt et gebyr på kr 700,-Men å bli tauet bort når jeg ikke stod til hinder,eller tok en annens plass. De hadde satt gebyr på ruta først,men så hadde de ombestemt seg. De er så smarte at de tauer bort for da må du betale alt for å få ut bilen ,inkludert parkeringsgebyret .Og da er sikkert kjempeflaks om du får igjen noe som helst . Og det du ser av innleggende her,så er nokså håpløst
Hei!
Jeg lurer på om noen av dere som har klaget på Smart Security har fått noe hjelp? Vi parkerte lillejulaften kveld på den «beryktede» gjesteparkeringen i Fossumsletta Borettslag, et sted hvor det ikke hang nummerskilt og hvor vi trodde det var greit å parkere. Det er den første og siste gangen vi står der! Etter kort tid ble vi tauet bort uten varsel,. Vi sto ikke i veien for noe/noen. Vi måtte betale kr. 3.900 for å hente bilen vår. Vi får ikke hjelp av styret og heller ikke noe svar fra Smart Security hvorfor de tauet oss bort i full fart. Må vi bare godta dette?
Da var det min tur da til å få bot av smart security på min egen parkeringspass i borettslaget med oblat med riktig regnr. klistret i frontruta. Har klaget men ser jo av komentarene her at det er lite sansynelig at jeg får et fornuftig svar, har sendt mail til styret i borettslaget også, ser vist ut til at det er mer sansynelig at de kan ordne opp direkte med selskapet. Er jo lov å håpe.
Hei.
Har allerde begynt å ødelegger skiltetne som Smart Security på.
Håper at andre begynne med deg. Spray hvilken ferge du ønsker.
Fikk bot for å stå på min egen parkeringsplass med lånebil som jeg da fikk fra verkstedet. Gikk ikke ann å klage på den heller, kommer med piss om regulerte plasser osv. Håper dem brenner i helvete
Anonym: Hva hjelper det å ødelegge skiltene. Jeg har arbeidet i et tidligere selskap kalt AutoMo og der betalte borettslagene for skiltene selv. EDe blir også sikkert dekket av forsikring. Forsøkte å klage til kommunen for en bot… Det gikk til helvete! Har siden lært meg å lese skilter når jeg kjører inn på en p-plass.
Ser ut som Fossumsletta borettslag sitt styre har fått mange nok klager på selskapet, og alikevel velger de å fortsette å bruke dem. I så fall har styret missforstått sitt mandat. De er valgt av eierene i borettslaget og skal handle på vegne av dem. Jeg finner det meget kritikkverdig at de har brukt dette selskapet i flere år med så mange klager og med ett så dårlig rykte. Jeg har i dag fått en bot som ser ut til å vært skrevet i full fart, før jeg oppdaget parkeringsvakten. Det er oppgitt to ulike grunner for feilparkering på selve boten, og begge er feil. Forøvrig sto jeg rett innenfor døren hvor jeg hadde parkert utenfor, å fikset en heis til en bevegelsesshemmed i borettslaget. Bilen er en servicebil, som man lett kan se er full av verktøy og utstyr. Parkeringsvakten prøver seg nok på å få litt provisjon før jul. Men jeg kan garantere at dette ikke skal gå upåaktet henn i forhold til styret i borettslaget.
Eieren av svindelselskapet bor jo like ved…… Så kanskje han smører noen i styret…….Han driver jo slik..
Jeg besøkte min 78år gamle mor på julaften i halv seks tiden. Hun bor i jackobineryesveg på stovner. Jeg var vel naiv når jeg parkerte på tre dagers gjesteparkeringen i boretslaget til mor. Gikk opp til mors leilighet hvor jeg etterhvert fikk et gjestekort av gamle mor som hun fant i en skuff. Gikk så ned til blien. Det hele hadde kanskje tatt en halvtime. BOT I VINDUET. Etter hva jeg leser her, er det vel ikke noe vits å prøve og oppklare saken med at jeg måtte hentet beviset som jeg nå har i hånd. Det føles veldig urettferdig. Jeg ringte de med en gang jeg fikk boten. Jeg sa jeg står jo her med gjestkortet. kom og se?… Jeg kan jo kjøre der parkerings vakten er nå og vise det? Nei fikk jeg i svar. send en klage mail.